29.03.2017 Galego  |  Español  |  English  |  Français  |  Deutsch
atrás

Noticias

Medio Ambiente destina cuatro operarios durante dos mañanas a retirar el aparejo de Foxos

19.03.2017

Para la Concejalía de Medio Ambiente, que dirige Coral González-Haba, resulta complejo evaluar ...

cuánto ha costado retirar el aparejo de pesca que las corrientes marinas arrastraron hasta la playa de Foxos.

Cuatro operarios emplearon dos mañanas, ayudados por una pala destinada al servicio de limpieza de playas, a ir desenterrando poco a poco una maraña de redes enterradas en la arena. Una tarea dificultosa debido al volumen y al peso de unas redes que fue necesario ir desenterrando por tramos, cortándolas manualmente y retirándolas cuidadosamente para evitar que quedasen restos entre la arena.

Que el aparejo haya acabado sobre la playa de Foxos, en Sanxenxo, es casual. Lo que no lo es tanto es que haya sido arrastrado hasta el litoral.

El personal de limpieza de playas de Sanxenxo ha podido constatar que el aparejo estaba desprovisto del plomo y del corcho, dos elementos reutilizables y de cierto valor en el global de esta red. Por ello, sospechan que alguna embarcación optó por abandonar sus redes residuales en alta mar en lugar de asumir el coste de su traslado a un centro de tratamiento autorizado, derivando así este gasto, en este caso concreto, al Concello de Sanxenxo.

Desde la Concejalía de Medio Ambiente hacen un llamamiento a la concienciación colectiva sobre esta práctica, habitual por otra parte, ya que supone no solo un grave riesgo para la navegación sino también para el desarrollo de la propia actividad pesquera y para la conservación del medio marino.

Según los cálculos del Programa de Naciones Unidas para el Medio Ambiente (PNUMA), el 70% de los aparejos abandonados o perdidos acaban en el fondo del mar. En este informe, aseguran que las redes modernas pueden llegar a durar hasta 600 años en el medio marino.

Cuando se encuentran en el agua sin control continúan haciendo su función: pescar. Es la llamada "pesca fantasma", que aunque varía según el tipo de aparejo, significa un 5% de la captura comercial mundial, lo que aporta una idea aproximada del gran impacto que supone.

Pero en ocasiones llegan al litoral y se convierten en un trabajo extra para los concellos elegidos por el azar para recibir este residuo.

 

 


MEDIO AMBIENTE DESTINA CATRO OPERARIOS DURANTE DOUS MAÑÁS A RETIRAR O APARELLO DE FOXOS

Para a Concellería de Medio Ambiente, que dirixe Coral González-Faba, resulta complexo avaliar canto custou retirar o aparello de pesca que as correntes mariñas arrastraron ata a praia de Foxos.

Catro operarios empregaron dous mañás, axudados por unha pa destinada ao servizo de limpeza de praias, a ir desenterrando aos poucos unha maraña de redes enterradas na area. Unha tarefa dificultosa debido ao volume e ao peso dunhas redes que foi necesario ir desenterrando por tramos, cortándoas manualmente e retirándoas coidadosamente para evitar que quedasen restos entre a area.

Que o aparello acabase sobre a praia de Foxos, en Sanxenxo, é casual. O que non o é tanto é que fose arrastrado ata o litoral.

O persoal de limpeza de praias de Sanxenxo puido constatar que o aparello estaba desprovisto do chumbo e da cortiza, dous elementos reutilizables e de certo valor no global desta rede. Por iso, sospeitan que algunha embarcación optou por abandonar as súas redes residuais en alta mar en lugar de asumir o custo do seu traslado a un centro de tratamento autorizado, derivando así este gasto, neste caso concreto, ao Concello de Sanxenxo.

Desde a Concellería de Medio Ambiente fan un chamamento á concienciación colectiva sobre esta práctica, habitual por outra banda, xa que supón non só un grave risco para a navegación senón tamén para o desenvolvemento da propia actividade pesqueira e para a conservación do medio mariño.

Segundo os cálculos do Programa de Nacións Unidas para o Medio Ambiente (PNUMA), o 70% dos aparellos abandonados ou perdidos acaban no fondo do mar. Neste informe, aseguran que as redes modernas poden chegar a durar ata 600 anos no medio mariño.

Cando se atopan na auga sen control continúan facendo a súa función: pescar. É a chamada "pesca pantasma", que aínda que varía segundo o tipo de aparello, significa un 5% da captura comercial mundial, o que achega unha idea aproximada do gran impacto que supón.

Pero en ocasións chegan ao litoral e convértense nun traballo extra para os concellos elixidos polo azar para recibir este residuo.

 

Concello de Sanxenxo © 2017  Concello de Sanxenxo
C/ Consistorio, 4-6 36960 Sanxenxo -- Tlf: 986 72 00 75 - Fax: 986 72 10 22